Sunday, August 11, 2013

Mak dan ayah.

Lama tak update blog(ayat cliche). Harini just nak share cerita yang baru baca kat Facebook seorang ustaz ni. seminar ni dah lama ,waktu tu kat hotel ipoh..penceramah tu Pengetua Raja chulan..xingat nama... satu lawatan dibuat ke sekolah bdk2 yang rosak akhlak..kat negara kita..di dibawa melawat ke asrama, bila sampai satu bilik, seorang pelajar berdiri ditepi locker,kat pintu locker ada dua gambar, lelaki dan perempuan yang digunting dari srt khabar, dan kat tengah2 gambar pelajar tu.. dia pun tanya, siapa ni? budak tu jawab.. mak dan ayah saya..tp, saya tak kenal mak dan ayah saya...saya nak cari mak dan ayah saya...saya pun ambil lah gamabar ni, supaya saya dapat gambarkan mereka sebagai mak dan ayah saya..saya nak mak dan ayah saya sentiasa dalam hati saya...jadi saya lekatkan disini,supaya hari2 saya dapat tengok mak dan ayah saya... emm...sesiapa yang ada mak dan ayah, jangan sampai kita terpaksa mencari gambar orang lain sebagai pengganti... dan lekatlah gambarnya sebagai tanda kita sayang mereka, jangan hanya letak gambar artis saja...dalam beg dompet..gambar awek kita... dalam bilik penuh gambar orang lain, gamabr mak ayah takde.. sedihkan cerita ni. kita ada mak dan ayah,tapi bila diorg msg ke apa ke punya lama lah nak reply, padahal kalau kawan baik kita text ke apa ke terus zapp, reply. huhu. (ouch) hargailah ibu bapa kita sementara mereka masih hidup. p/s; dah berbulan tak jumpa mak ayah.rindu mereka sangat2. i love you mummy and daddy.

No comments: